Publications on SDG 4 - Quality education

Showing results 81 - 100 out of 131

2019


Values and beliefs as predictors of pre-service teachers’ enjoyment of teaching in inclusive settings. / Büssing, Alexander Georg; Menzel, Susanne; Schnieders, Maxime et al.
In: Journal of Research in Special Educational Needs, Vol. 19, No. S1, 27.12.2019, p. 8-23.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline. / Lederman, Judith; Lederman, Norman; Bartels, Selina et al.
In: Journal of Research in Science Teaching, Vol. 56, No. 4, 13.03.2019, p. 486-515.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Praktiken der Valorisierung in der Educational Governance: Zur Institutionalisierung der Schweizer Fachmittelschule in den 1970er Jahren. / Leemann, Regula Julia; Imdorf, Christian.
Bildung und Konventionen. ed. / Christian Imdorf; Regula Julia Leemann; Philipp Gonon. 1. ed. Wiesbaden: Springer VS Wiesbaden, 2019. p. 427–459 (Soziologie der Konventionen (SOZKON)).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Mülltourismus. Ansätze für einen verantwortungsvollen Umgang mit Plastikmüll. / Mittrach, Stephanie; Schlamelcher, Marvin Scott.
In: Praxis Geographie, Vol. 49, No. 7/8, 2019, p. 59-63.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

Subjektive Theorien von Geographielehrkräften zur textilen Kette im Kontext einer gesellschaftlichen Transformation. / Mittrach, Stephanie.
In: transfer Forschung , Vol. 4, No. 4, 2019, p. 236-238.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Gesundheitserleben von Lehrkräften im inklusiven Unterrricht: Analysen unter besonderer Berücksichtigung der Schulform. / Peperkorn, Milena; Horstmann, D.
In: Pravention und Gesundheitsforderung, Vol. 14, No. 2, 01.05.2019, p. 183-189.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Participant outcomes of biodiversity citizen science projects: A systematic literature review. / Peter, Maria; Diekötter, Tim; Kremer, Kerstin .
In: Sustainability (Switzerland), Vol. 11, No. 10, 2780, 02.05.2019, p. 1 - 18.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Der Einsatz von Fragearten in unterschiedlich stark strukturierten Situationen im Kita-Alltag. / Schmidt, Floreana Alma; Beckerle, Christine; Mackowiak, Katja et al.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 11, No. 4, 2019, p. 310-317.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Replikationsstudie zur Testgüte der Professionsunabhängigen Einstellungsskala zum Inklusiven Schulsystem: ein Beitrag zur Validierung. / Schulze, Sarah; Lüke, Timo; Schröter-Brickwedde, Anne Sophie et al.
In: Unterrichtswissenschaft, Vol. 47, No. 2, 01.06.2019, p. 201-219.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

How do educational systems affect social inequality of educational opportunities? The Role of Track-ing in a Comparative Perspective. / Skopek, Jan; Triventi, Moris; Buchholz, Sandra.
Research Handbook on the Sociology of Education. ed. / Rolf Becker. Edward Elgar Publishing Ltd., 2019. p. 214-232 (Research Handbook in Sociology).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Pädagogik bei Beeinträchtigungen der Sprache und Sprachtherapie inklusiv verortet. / Stitzinger, Ulrich.
Inklusive Sprach(en)bildung: Ein interdisziplinärer Blick auf das Verhältnis von Inklusion und Sprachbildung. ed. / Laura Rödel; Toni Simon. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2019. p. 87-101 (Interdisziplinäre Beiträge zur Inklusionsforschung).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Eine qualitative untersuchung zur entstehung und korrektur von fehlvorstellungen über das physiologische elektrokardiogramm (EKG) bei medizinstudierenden höherer semester. / Trauschke, Mathias.
In: GMS Journal for Medical Education, Vol. 36, No. 6, 15.11.2019.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Addressing Complexity in Science|Environment|Health Pedagogy. / Zeyer, Albert; Álvaro, Nuria; Arnold, J.C. et al.
Bridging Research and Practice in Science Education: Selected Papers from the ESERA 2017 Conference. ed. / Eilish McLoughlin; Odilla E. Finlayson; Sibel Erduran; Peter E. Childs. Vol. 6 1. ed. Springer Nature Switzerland AG, 2019. p. 153 - 170 (Contributions from Science Education Research; Vol. 6).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review


2018


Students’ decision-making in education for sustainability-related extracurricular activities: A systematic review of empirical studies. / Garrecht, Carola; Bruckermann, Till; Harms, Ute.
In: Sustainability, Vol. 10, No. 11, 3876, 25.10.2018, p. 1-19.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Inclusive education in Malawi. / Hummel, Myriam; Rothe, Antje; Charlie, Evance et al.
Responding to the Challenges of Inclusive Education in Southern Africa. ed. / Petra Engelbrecht; Lena Green . 2. ed. Pretoria: Van Schaik, 2018. p. 45-58.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Inclusive education in situated contexts: a social constructivist approach. / Hummel, Myriam.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2018.

Research output: ThesisDoctoral thesis

Teacher Education and Notions of Diversity in Malawi. / Hummel, Myriam; Engelbrecht, Petra.
Teacher Education for Diversity: Conversations from the Global South. ed. / Elizabeth Walton ; Ruksana Osman . London and New York, NY: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. p. 121-138.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

"COWSPIRACY - The Sustainability Secret": Nachhaltige Ernährung als Beitrag zu einer gesellschaftlichen Transformation. / Meyer, Christiane; Mittrach, Stephanie; Stolze, Jonas Emanuel.
Filme für die Erde - Unterrichtsanregungen zum Lernbereich "Globale Entwicklung" im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung. ed. / Christiane Meyer; Andreas Eberth. Hannover, 2018. p. 41-58 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 1).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Die Erd-Charta - Potenziale für Schule und Unterricht im Kontext von Bildung für nachhaltige Entwicklung. / Mittrach, Stephanie; Stolze, Jonas Emanuel.
Filme für die Erde - Unterrichtsanregungen zum Lernbereich "Globale Entwicklung" im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung . ed. / Christiane Meyer; Andreas Eberth. Hannover, 2018. p. 32-37 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 1).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Klimazauber „Climate Engineering“? Ein Gruppenpuzzle zu Chancen und Risiken. / Mittrach, Stephanie.
In: Praxis Geographie, Vol. 48, No. 1, 2018, p. 20-24.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer