Publications on SDG 4 - Quality education

Showing results 41 - 60 out of 131

2022


Die Sustainable Development Goals aus der Perspektive Jugendlicher im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung: ein Forschungsdesign. / Heilen, Lydia; Meyer, Christiane; Eberth, Andreas.
Bildung für nachhaltige Entwicklung: Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz. ed. / Andreas Eberth; Antje Goller; Julia Günther; Melissa Hanke; Verena Holz; Alexandria Krug; Katarina Rončević ; Mandy Singer-Brodowski. Leverkusen: Barbara Budrich Leverkusen, 2022. p. 235-250 („Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

The understanding and meaning of knowledge transfer for research and education. / Kanning, Helga; Meyer, Christiane.
Spatial transformation: Processes, strategies, research design. ed. / Milad Abassiharofteh; Jessica Baier; Angelina Göb; Insa Thimm; Andreas Eberth; Falco Knaps; Larjosto Vilja; Fabiana Zebner. Hannover: Verlag der ARL, 2022. p. 9-26 (Forschungsberichte der ARL; Vol. 19).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Freiräume für klimapolitisches Engagement. / Kenner, Steve; Nagel, Michael.
In: PÄDAGOGIK, Vol. 2022, No. 10, 2022, p. 32-35.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

Große Transformation mit jungen Change Agents? Partizipative politische Bildung für nachhaltige Entwicklung als Antwort auf multiple Krisen der Gegenwart. / Kenner, Steve; Nagel, Michael.
In: Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften, Vol. 13, No. 2, 11.2022, p. 99-116.

Research output: Contribution to journalArticleTransferpeer review

Politische Bildung für Nachhaltige Entwicklung: Konflikte als Lerngelegenheiten. / Kenner, Steve; Nagel, Michael; Lange, Dirk.
In: Politische Ökologie, Vol. 2022, No. 03, 2022, p. 85-90.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

International Trends in Research on Environmental and Sustainability Education in Teacher Education. / King, Jordan; Rieckmann, Marco; Fischer, Daniel et al.
Encyclopedia of Teacher Education. ed. / Michael A. Peters. Springer Singapore, 2022. 468-1.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

»Education for Future«: Relevanz, Reflexionen, Impulse. / Meyer, Christiane.
»Transforming our World«: Zukunftsdiskurse zur Umsetzung der UN-Agenda 2030. ed. / Christiane Meyer. Bielefeld: transcript Verlag, 2022. p. 111-131 (Neue Ökologie).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

»Transforming our World«: Zukunftsdiskurse zur Umsetzung der UN-Agenda 2030. / Meyer, Christiane (Editor).
Bielefeld: transcript Verlag, 2022. (Neue Ökologie).

Research output: Book/ReportAnthologyResearch

Zukunftsdiskurse zur »Transformation unserer Welt«: Rahmung und Hintergrund. / Meyer, Christiane.
»Transforming our World«: Zukunftsdiskurse zur Umsetzung der UN-Agenda 2030. ed. / Christiane Meyer. Bielefeld: transcript Verlag, 2022. p. 9-48 (Neue Ökologie).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Back to the Roots: Predicting the Source Domain of Metaphors using Contrastive Learning. / Sengupta, Meghdut; Alshomary, Milad; Wachsmuth, Henning.
Proceedings of the 2022 Workshop on Figurative Language Processing. Association for Computational Linguistics (ACL), 2022. p. 137-142.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

Preschool teachers’ attitudes towards inclusion: a comparison study between China and Germany. / Tan, Run; Lichtblau, Michael; Wehmeier, Carina Marie et al.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 37, No. 6, 2022, p. 994-1008.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Sustainability Assessment of Products manufactured by the Laser Powder Bed Fusion (LPBF) Process. / Wurst, Johanna; Mozgova, Iryna; Lachmayer, Roland Johann.
In: Procedia CIRP, Vol. 105, 2022, p. 243-248.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2021


Identifying precursory concepts in evolution during early childhood: A systematic literature review. / Bruckermann, Till; Fiedler, Daniela; Harms, Ute.
In: Studies in Science Education, Vol. 57, No. 1, 28.01.2021, p. 85-127.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Bilder des Alltagslebens von Kindern und Jugendlichen im ländlichen Raum Kenias reflektieren. / Eberth, Andreas.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 97-103 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Die Sustainable Development Goals aus der Perspektive von Jugendlichen. / Eberth, Andreas; Meyer, Christiane.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 23-32 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie ; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Die Verkehrswende auf lokaler Ebene umsetzen. Gründe für eine Verkehrswende am Beispiel von Hannover erarbeiten. / Eberth, Andreas; Lamberg, Jonas; Mittrach, Stephanie.
In: geographie heute, No. 355, 28.09.2021, p. 28-31, Materialheft 21-28.

Research output: Contribution to journalArticleTransferpeer review

SDG Education: Einleitende Reflexionen. / Eberth, Andreas; Meyer, Christiane.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 5-20 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

SDG Education. Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. / Eberth, Andreas (Editor); Meyer, Christiane (Editor).
Hannover, 2021. 134 p. (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Book/ReportAnthologyTransfer

Comparing the effects of primary nature experiences and 360° nature videos on subjective vitality – a pilot study in a (virtual) tropical greenhouse. / Eckes, Alexander; Seifert, Wenke; Büssing, Alexander Georg et al.
In: Umweltpsychologie, Vol. 25, No. 1, 2021, p. 96-122.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Financial literacy: Thai middle-class women do not lag behind. / Grohmann, Antonia; Hübler, Olaf; Kouwenberg, Roy et al.
In: Journal of Behavioral and Experimental Finance, Vol. 31, 100537, 09.2021.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review