Publications on SDG 4 - Quality education

Showing results 121 - 131 out of 131

2016


Keeping the promise? contextualizing inclusive education in developing countries. / Werning, Rolf; Artiles, Alfredo J; Engelbrecht, Petra et al.
Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2016.

Research output: Book/ReportMonographResearchpeer review


2015


Pädagogik bei Beeinträchtigungen der Sprache. / Lüdtke, Ulrike; Stitzinger, Ulrich.
1 ed. München: UTB, 2015. 240 p.

Research output: Book/ReportMonographEducation

Inklusive Bildung: Zum Stand der Umsetzung des Art. 24 der UN-Konvention über die Rechte von Menschen mit Behinderungen. / Werning, Rolf; Thoms, Sören.
In: Sozialer Fortschritt, Vol. 64, No. 11, 2015, p. 254-259.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2013


Erfahrungen mit dem internationalen masterstudiengang "water resources and environmental management (WATENV)" an der Leibniz Universität Hannover. / Dietrich, J.; Starke, E.; Haberlandt, U.
In: Hydrologie und Wasserbewirtschaftung, Vol. 57, No. 3, 06.2013, p. 88-93.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Implementierung des Master-Studienganges 'Speech and Language Pathology' in Tansania als kultursensibles Projekt: 'Inclusive Education' als Forschungsgegenstand der internationalen und vergleichenden Heil- und Sonderpädagogik. / Schütte, Ulrike; Lüdtke, Ulrike.
Internatioanle und Vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion: Individualität und Gemeinschaft als Prinzipien Internationaler Heil- und Sonderpädagogik. ed. / Peter Sehrbrock; Andrea Erdélyi; Sina Gand. Verlag Julius Klinkhardt, 2013. p. 101-108.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Prävention und Inklusion durch netzwerkbezogene, fachberatende Mobile Dienste im schulischen Unterstützungsprofil Sprache und Kommunikation. / Stitzinger, Ulrich.
In: Zeitschrift für Heilpädagogik, Vol. 64, No. 8, 2013, p. 304-310.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer


2012


Between Mission and Market Position: Empirical findings on mission statements of German Higher Education Institutions. / Kosmützky, Anna.
In: Tertiary Education and Management, Vol. 18, No. 1, 03.2012, p. 57-77.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Prävention und Inklusion durch netzwerkbezogene, fachberatende Mobile Dienste in der schulischen Unterstützung im Bereich Sprache und Kommunikation. / Stitzinger, Ulrich.
Sprache inklusiv. Mit Beiträgen des gleichnamigen Bundesfachkongresses vom 20. – 21. April 2012 in Aachen. Aachen: Verband Sonderpädagogik e.V. , 2012.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingEntry in reference workTransfer


2011


Does social labelling encourage child schooling and discourage child labour in Nepal? / Chakrabarty, Sayan; Grote, Ulrike; Lüchters, Guido.
In: International Journal of Educational Development, Vol. 31, No. 5, 09.2011, p. 489-495.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2010


»Inclusive Education«: Desiderata in der deutschen Fachdiskussion. / Herz, Birgit.
Inklusion als Herausforderung schulischer Entwicklung: Widersprüche und Perspektiven eines erziehungswissenschaftlichen Diskurses. ed. / Joachim Schwohl; Tanja Sturm. Vol. 20 Bielefeld: transcript-Verl, 2010. (Theorie Bilden; Vol. 20).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch


2006


The interactive landscape plan: Use and benefits of new technologies in landscape planning and discussion of the interactive landscape plan in Koenigslutter am Elm, Germany. / von Haaren, Christina; Warren-Kretzschmar, Bartlett.
In: Landscape Research, Vol. 31, No. 1, 01.01.2006, p. 83-105.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review