Publications on SDG 4 - Quality education

Showing results 21 - 40 out of 131

2023


Identifying Feedback Types to Augment Feedback Comment Generation. / Stahl, Maja; Wachsmuth, Henning.
Proceedings of the 16th International Natural Language Generation Conference: Generation Challenges. 2023. p. 31-36.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

Inklusives Unterstützungsprofil Sprache und Kommunikation in den Bereichen Sprachförderung, Lernumgebung, Lehrkraftsprache, Kommunikation und Intersubjektivität. / Stitzinger, Ulrich.
2023. Abstract from 25. Kongress der Österreichischen Gesellschaft für Sprachheilpädagogik in Kooperation mit der KPH Wien/Krems, Bad Ischl , Austria.

Research output: Contribution to conferenceAbstractTransfer

Sprachlich-kommunikative Vielfalt im inklusiven Setting – Effekte, Herausforderungen und Chancen. / Stitzinger, Ulrich.
2023. Abstract from 25. Kongress der Österreichischen Gesellschaft für Sprachheilpädagogik in Kooperation mit der KPH Wien/Krems, Bad Ischl , Austria.

Research output: Contribution to conferenceAbstractResearch

Dropping out of Higher Education in Germany: Using Retrospective Life Course Data to Determine Dropout Rates and Destinations of Non-Completers. / Tieben, Nicole.
Education, Competence Development and Career Trajectories: Analysing Data of the National Educational Panel Study (NEPS). : Methodology of Educational Measurement and Assessment.. ed. / Sabine Weinert; Gwendolin Blossfeld; Hans-Peter Blossfeld. VS Verlag fur Sozialwissenschaften, 2023. p. 225–248 (Methodology of Educational Measurement and Assessment).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Wir haben einen Plan! Jugendliche entwickeln gemeinsam Ideen für eine nachhaltige Mobilität an ihrer Schule. / van Hove, Tomke Josephin; Koch, Jonas Salim; Meyer, Christiane.
In: Praxis Geographie, Vol. 2023, No. 5, 02.05.2023, p. 16-20.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

Relationships and Psychosocial Aspects in Inclusive Secondary Schools in Germany. / Weber, ; Bebermeier, Sarah; Biel, Universität.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 38, No. 6, 2023, p. 894-908.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2022


Argument Novelty and Validity Assessment via Multitask and Transfer Learning. / Alshomary, Milad; Stahl, Maja.
Proceedings of the 9th Workshop on Argument Mining. 2022. p. 111-114.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

Internationaler Vergleich als Reflexionsangebot: Eine explorative Studie zur Sicht von Hochschullehrenden auf schulische Inklusion in Deutschland und Kanada. / Baucke, Katja.
Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten: Kontroversen - Entwicklungen - Perspektiven der Inklusionsforschung. ed. / Bernhard Schimek; Gertraud Kremsner; Michelle Proyer; Rainer Grubich; Florentine Paudel; Regina Grubich-Müller. Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2022. p. 255 - 262.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

Kernkompetenzen für das Studium der Pädagogik im sonderpädagogischen Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation. / Bauer, Angelika; Glück, Christian W.; Jonas, Kristina et al.
In: Praxis Sprache, Vol. 67, No. 4, 2022, p. 229-233.

Research output: Contribution to journalArticleResearch

Energieforschung macht Schule: Das Leibniz4U-Schülerforschungszentrum als bildungsbezogene Transfermaßnahme. / Bruckermann, Till; Müller, Katharina; Schanze, Sascha.
In: Unimagazin: Forschungsmagazin der Leibniz Universität Hannover, Vol. 2022, No. 3/4, 13.10.2022, p. 58-59.

Research output: Contribution to specialist publicationContribution in popular science journalTransfer

Facebook im Biologieunterricht? Social Media Beiträge als Unterrichtsmaterial einer Bildung für nachhaltige Entwicklung. / Büssing, Alexander; Hamm, Tanja; Fiebelkorn, Florian.
Nachhaltigkeit und Social Media: Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in der digitalen Welt. ed. / Annika Bush; Jonas Birke. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. p. 259-285.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Immersive virtuelle Realität in der Hochschulbildung für nachhaltige Entwicklung: Gestaltungskriterien, Potenziale und Herausforderungen. / Büssing, Alexander Georg; Borchers, Tabea; Mittrach, Stephanie.
Digitale Bildung für nachhaltige Entwicklung: Herausforderungen und Perspektiven für die Hochschulbildung. ed. / Johanna Weselek; Florian Kohler; Alexander Siegmund. Springer Berlin Heidelberg, 2022. p. 23-37 3.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Inhaltlicher Diskurs oder Shitstorm? Analyse fachlicher Bezüge in Kommentaren eines YouTube-Videos zum Klimawandel. / Büssing, Alexander; Pril, Sergej; Beniermann, Anna et al.
Nachhaltigkeit und Social Media: Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in der digitalen Welt. ed. / Annika Bush; Jonas Birke. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. p. 87-114.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Soziale Medien in einer transformativen Bildung für nachhaltige Entwicklung. / Büssing, Alexander Georg; Gruber, Lynn; Kresin, Soraya et al.
Bildung für nachhaltige Entwicklung – Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz. ed. / Andreas Eberth; Antje Goller; Julia Günther; Melissa Hanke; Verena Holz; Alexandria Krug; Katarina Rončević; Mandy Singer-Brodowski. Opladen: Verlag Barbara Budrich, 2022. p. 92-113.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Zusammenhänge affektiver Dimensionen der professionellen Handlungskompetenzen und deren Förderung am Beispiel Virtual Reality. / Büssing, Alexander Georg; Mittrach, Stephanie; Struckmeier, Sabine.
Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördern - Herausforderungen, Ansätze und Entwicklungsfelder im Kontext von Schule und Hochschule: Hildesheimer Beiträge zur Schul- und Unterrichtsforschung (Sonderheft 2). ed. / Ulrike Schütte; Nicoletta Bürger; Melanie Fabel-Lamla; Peter Frei; Kathrin Hauenschild; Jürgen Menthe; Barbara Schmidt-Thieme; Christoph Wecker. Hildesheim: Universitätsverlag Hildesheim, 2022. p. 141-150.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearch

Fokusgruppen zu Postwachstumsökonomien im Kontext transformativer Bildung. / Eberth, Andreas; Meyer, Christiane; Heilen, Lydia.
Bildung für nachhaltige Entwicklung: Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz. ed. / Andreas Eberth; Antje Goller; Julia Günther; Melissa Hanke; Verena Holz; Alexandria Krug; Katarina Rončević; Mandy Singer-Brodowski. Leverkusen: Barbara Budrich Leverkusen, 2022. p. 144-164 („Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Seydlitz Erdkunde 2: Aktuelle Ausgabe für Gymnasien in Rheinland-Pfalz. / Eberth, Andreas; Faber, Nicole; Hansen, Jessica et al.
Braunschweig: Westermann, 2022. 352 p.

Research output: Book/ReportTextbookEducation

Teacher Education for Sustainable Development: A Review of an Emerging Research Field. / Fischer, Daniel; King, Jordan; Rieckmann, Marco et al.
In: Journal of teacher education, Vol. 73, No. 5, 11.2022, p. 509-524.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Diercke Praxis: Niedersachsen 5/6. Erdkunde/Gymnasium. / Flammang, Verena; Häusler, Martin; Meyer, Christiane et al.
Braunschweig: Westermann, 2022. 224 p.

Research output: Book/ReportTextbookEducation

Die Bedeutung von sozialen Medien und Change Agents für Jugendliche im Kontext von Nachhaltigkeit. / Heilen, Lydia; Eberth, Andreas; Meyer, Christiane.
Nachhaltigkeit und Social Media: Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in der digitalen Welt. ed. / Annika Bush; Jonas Birke. Wiesbaden : Springer VS Wiesbaden, 2022. p. 37-57.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review