Publications on SDG 4 - Quality education
Showing results 101 - 120 out of 131
2018
In: Praxis Geographie, Vol. 48, No. 4, 2018, p. 36-40.
Research output: Contribution to journal › Article › Transfer
In: ...textil... Wissenschaft, Forschung, Bildung, Vol. 15, No. 1, 2018, p. 16-19.
Research output: Contribution to journal › Article › Research
Filme für die Erde - Unterrichtsanregungen zum Lernbereich "Globale Entwicklung" im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung. ed. / Christiane Meyer; Andreas Eberth. Hannover, 2018. p. 81 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 1).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
Diercke Klimawandel im Geographieunterricht. Bewusstseinsbildung für eine nachhaltige Entwicklung. ed. / Christiane Meyer; Andreas Eberth; Barbara Warner. Braunschweig: Westermann, 2018. p. 98.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
Sprachheilpädagogik aktuell. Beiträge für Schule, Kindergarten, therapeutische Praxis. : Bd. 3: Sprach- und Bildungshorizonte. Wahrnehmen – Beschreiben – Erweitern . ed. / Tanja Jungmann; Beate Gierschner; Marlene Meindl; Stephan Sallat. Vol. 3 Idstein: Schulz-Kirchner, 2018. p. 103 - 109.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
In: DDS - Die Deutsche Schule, Vol. 110, No. 2, 2018, p. 138-152.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
2017
In: Journal of Vocational Education and Training, Vol. 69, No. 3, 03.07.2017, p. 405-423.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
1 ed. Mümchen Basel: Ernst Reinhardt Verlag, 2017. 166 p.
Research output: Book/Report › Monograph › Transfer
Handlungsorientierte Perspektiven des Förderschwerpunkts Sprache. Ableitungen für die Praxis vom Kind aus gedacht . ed. / Christoph Schiefele; Mathias Menz. 2. ed. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH, 2017. p. 55-77.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
Sprache im Geographieunterricht. Bilinguale und sprachsensible Materialien und Methoden. ed. / Alexandra Budke; Miriam Kuckuck. Münster: Waxmann Verlag GMBH, 2017. p. 125-138.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer › peer review
In: Education Economics, Vol. 26, No. 1, 11.07.2017, p. 24-45.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
In: European Journal of Higher Education, Vol. 7, No. 1, 02.01.2017, p. 29-42.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
2016
In: Zeitschrift fur Padagogik, Vol. 62, No. 62, 2016, p. 90-104.
Research output: Contribution to journal › Article › Research
Keeping the promise? Contextualizing inclusive education in developing countries.: Contextualizing inclusive education in developing countries.. ed. / Rolf Werning; Alfredo J. Artiles; Petra Engelbrecht; Myriam Hummel; Marta Caballeros; Antje Rothe. Bad Heilbrunn, 2016. p. 29-46.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
In: ZEP - Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik, Vol. 3, No. 39, 2016, p. 22-27.
Research output: Contribution to journal › Article › Research
In: Journal of Studies in International Education, Vol. 20, No. 1, 02.2016, p. 8-33.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
In: Praxis Geographie, Vol. 46, No. 11, 2016, p. 20-23.
Research output: Contribution to journal › Article › Transfer
Keeping the promise? : Contextualizing inclusive education in developing countries.. ed. / Rolf Werning; Alfredo J. Artiles; Petra Engelbrecht; Myriam Hummel; Marta Caballeros; Antje Rothe. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2016. p. 167-180.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Sprachheilpädagogik aktuell. Beiträge für Schule, Kindergarten, therapeutische Praxis. Bd. 2: Sprache und Inklusion als Chance?! Expertise und Innovation für Kita, Schule und Praxis. ed. / Ulrich Stitzinger; Stephan Sallat; Ulrike Ulrike Lüdtke. Vol. 2 Idstein: Schulz-Kirchner, 2016. p. 17-36.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
1 ed. Schulz-Kirchner, 2016. 464 p.
Research output: Book/Report › Conference proceeding › Research