Publications on SDG 4 - Quality education

Showing results 61 - 80 out of 131

2021


Smart Mobility in Hamburg. Chancen und Herausforderungen einer digitalen Gestaltung des Stadtverkehrs mithilfe der Szenariotechnik erarbeiten. / Hanke, Melissa ; Mittrach, Stephanie; Schmalor, Hannes.
In: geographie heute, Vol. 335, 2021, p. 24-27.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

Zielkonflikte der Nachhaltigkeit am Beispiel von Windkraft: Partizipation von Jugendlichen an der Entwicklung von Lösungsansätzen im Kontext von Bildung für nachhaltige Entwicklung. / Haubner, Randy Maren; Meyer, Christiane.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 104-120 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Leaving No One Behind: On the Intersection of Open Science, Knowledge (In-)Equity and Inclusive Education in the North-South Divide. Kruschick, Felicitas (Author). 2021.

Research output: Non-textual formWeb publication/siteTransfer

International collaborative follow-up investigation of graduating high school students’ understandings of the nature of scientific inquiry: is progress Being made? / Lederman, J. S.; Lederman, N. G.; Bartels, S. et al.
In: International Journal of Science Education, Vol. 43, No. 7, 24.04.2021, p. 991-1016.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Unterrichten im Team: Interdisziplinäre Lese- und Sprachförderung im Rahmen von Trickfilmsynchronisationen. / Mahlmann, L.J.; Watta, S.; Becker, Tabea et al.
In: Praxis Sprache, Vol. 66, No. 3, 2021, p. 156-162.

Research output: Contribution to journalArticleResearch

Bio – logisch! Ökologischer Landbau und Tierhaltung am Beispiel des Anbauverbands Demeter. / Meyer, Christiane.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 87-96 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Landwirtschaft betrifft uns alle! Zehn Thesen für Regionales Lernen im Kontext von Bildung für nachhaltige Entwicklung. / Meyer, Christiane; Diersen, Gabriele.
SDG Education. Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 48-60 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie ; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Politische Bildung in der Klimakrise. / Nagel, Michael.
Standortbestimmung Politische Bildung: gesellschaftspolitische Herausforderungen, Zivilgesellschaft und das vermeintliche Neutralitätsgebot. ed. / Steve Kenner; Tonio Oeftering. Frankfurt am Main: Wochenschau Verlag, 2021.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Essays on Vulnerability, Finance and Livelihoods of Rural Households in Southeast Asia. / Nguyen, Thanh Tung.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2021. 113 p.

Research output: ThesisDoctoral thesis

Biodiversity citizen science: Outcomes for the participating citizens. / Peter, Maria; Diekötter, Tim; Höffler, Tim et al.
In: People and Nature, Vol. 3, No. 2, 31.03.2021, p. 294-311.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Interdisziplinär und inklusiv: Beratung im Kontext der Sprach- und Kommunikationsförderung. / Stitzinger, Ulrich.
In: Schule Inklusiv, Vol. 12, No. 3, 2021, p. 20-23.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Potenziale im Kontext sprachlich-kommunikativer Diversität. / Stitzinger, Ulrich.
Fokus Grundschule: Qualität von Schule und Unterricht. ed. / Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Silke Luttenberger; David Wohlhart. Vol. 2 Münster: Waxmann Verlag GMBH, 2021. p. 183-194.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

Postkoloniale Perspektiven im Geographieunterricht am Beispiel des Themas „Entwicklungszusammenarbeit in Kenia“. / Vennemann, Johanna; Eberth, Andreas.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 121-133 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Applying the Technology Acceptance Model to Digital Mental Health Interventions: A Qualitative Exploration with Adults with Intellectual Disabilities. / Vereenooghe, Leen; Trussat, Felix; Baucke, Katja.
In: Journal of Mental Health Research in Intellectual Disabilities, Vol. 14, No. 3, 21.06.2021, p. 318-343.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2020


Children's conversion of cultural capital into educational success: the symbolic and skill-generating functions of cultural capital. / Mikus, Karoline; Tieben, Nicole; Schober, Pia S.
In: British journal of sociology of education, Vol. 41, No. 2, 2020, p. 197-217.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Subjektive Theorien von Geographielehrkräften zur gesellschaftlichen Transformation – zum Potenzial der textilen Kette für eine „Transformative Literacy“. / Mittrach, Stephanie; Meyer, Christiane.
Lehrerprofessionalität und Lehrerbildung im Fach Geographie im Fokus von Theorie, Empirie und Praxis. Ausgewählte Tagungsbeiträge zum HGD-Symposium 2018 in Münster. ed. / Michael Hemmer; Anne-Kathrin Lindau; Carina Peter; Matthias Rawohl; Gabriele Schrüfer. Nürnberg: Münsterscher Verlag für Wissenschaft, 2020. p. 263-276 (Geographiedidaktische Forschungen; Vol. 72).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Narrative Potential of Picture-Book Apps: A Media- and Interaction-Oriented Study. / Müller-Brauers, C.; Miosga, C.; Fischer, S. et al.
In: Frontiers in psychology, Vol. 11, 593482, 12.2020.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Multiple shocks and households' choice of coping strategies in rural Cambodia. / Nguyen, Thanh Tung; Nguyen, Trung Thanh; Grote, Ulrike.
In: Ecological Economics, Vol. 167, 106442, 01.2020.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Dealing with inclusion - teachers’ assessment of internal and external resources. / Peperkorn, Milena; Müller, Katharina; Mertz, Kerstin et al.
In: International Journal of Inclusive Education, 2020.

Research output: Contribution to journalArticleResearch


2019


Dynamisches Testen: Ein Versprechen für die sonderpädagogische Förderdiagnostik? / Börnert-Ringleb, Moritz.
In: Sonderpädagogische Förderung in Brandenburg, Vol. 2019, No. 1, 2019, p. 4-9.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer