Publications on SDG 4 - Quality education

Showing results 1 - 20 out of 129

2024


The global spread of national universities: modern state formation and geopolitical anxieties in higher education policy. / Bengson, Nex.
In: Globalisation, Societies and Education, 04.04.2024.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Learning analytics and the Universal Design for Learning (UDL): A clustering approach. / Roski, Marvin; Sebastian, Ratan J.; Ewerth, Ralph et al.
In: Computers & education, Vol. 214, 105028, 06.2024.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Didaktische Prinzipien zur Sprachförderung. / Stitzinger, Ulrich; Ostmeyer, Jael B.; Chavarry Hidalgo, Charles .
In: Praxis Sprache, Vol. 69, No. 1, 2024, p. 23 - 27.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer


2023


So will ich leben! Inklusion durch die Bielefelder Wohnschule? / Baucke, Katja.
Soziale Arbeit und gesellschaftliche Transformation zwischen Exklusion und Inklusion. ed. / David Kergel; Bärbel Schomers; Patrick Trotzke; Katrin Sen; Martin Staats; Boris Friele; Mehmet Kart; Jens Rieger. Springer Fachmedien, 2023.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionTransferpeer review

Disconnection from nature: Expanding our understanding of human–nature relations. / Beery, Thomas; Stahl Olafsson, Anton; Gentin, Sandra et al.
In: People and Nature, Vol. 5, No. 2, 03.04.2023, p. 470-488.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Fachliche Diskursräume nutzen: Lernen mit und über soziale Medien in der Lehrkräftebildung. / Büssing, Alexander Georg; Lenzer, Stefanie.
In: Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends, Vol. 8, No. 4, 2023, p. 18-21.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

Education and Conventions. / Imdorf, Christian; Leemann, Regula Julia.
Handbook of Economics and Sociology of Conventions. ed. / Rainer Diaz-Bone; Guillemette de Larquier. Cham: Springer, 2023.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Handbook of Speech-Language Therapy in Sub-Saharan Africa: Integrating Research and Practice. / Lüdtke, Ulrike (Editor); Kija, Edward (Editor); Karia, Mathew Kinyua (Editor).
1 ed. Springer, Cham, 2023. 733 p.

Research output: Book/ReportMonographResearch

Speech-Language Therapy in Sub-Saharan Africa: The Emergence of a Profession in a Diverse Multilingual and Multicultural Context. / Lüdtke, Ulrike.
Handbook of Speech-Language Therapy in Sub-Saharan Africa: Integrating Research and Practice. Springer, Cham, 2023. p. 15-35.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Lehrkräfte als Change Agents für eine Große Transformation: Subjektive Theorien im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung. / Mittrach, Stephanie; Meyer, Christiane.
Reflexiv handlungsfähig: Entwicklungslinien und Ergebnisse der Lehrkräftebildung an der Leibniz Universität Hannover. ed. / Julia Gillen; Julia Labede; Bettina Lindmeier; Katharina Müller; Andreas Nehring; Sascha Schanze. 1. ed. Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG, 2023. p. 315-328 (Beiträge zur Pädagogik; Vol. 15).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Professionalisierung angehender Geographielehrkräfte durch den Einsatz von virtueller Realität: Beispiele aus zwei universitären geographiedidaktischen Lehrveranstaltungen. / Mittrach, Stephanie; Wirth, Daniel; Meyer, Christiane et al.
Geographische Bildung in digitalen Kulturen: Perspektiven für Forschung und Lehre. ed. / Fabian Pettig; Inga Gryl. 1. ed. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2023. p. 383 - 395.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Subjektive Theorien von Geographielehrkräften zur „Großen Transformation“: Perspektiven auf eine Bildung für nachhaltige Entwicklung am Beispiel der Textil- und Bekleidungsindustrie. / Mittrach, Stephanie.
2023. 377 p.

Research output: ThesisDoctoral thesis

Urbane Kulturen der Digitalität als Bildungsanlass: Ein geographiedidaktisches Seminarkonzept zum Thema „Smart City“. / Mittrach, Stephanie; Dorsch, Christian; Eberth, Andreas.
Geographische Bildung in digitalen Kulturen: Perspektiven für Forschung und Lehre. ed. / Fabian Pettig; Inga Gryl. 1. ed. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2023. p. 267 - 275.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Kinderrechte in der Klimakrise: Zum Spannungsverhältnis zwischen Schutz und Partizipation. / Nagel, Michael; Neubert, Antonia; Johannsen, Theresa.
In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion, Vol. 2023, No. 01, 2023.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

Politische Bildung für nachhaltige Entwicklung an Volkshochschulen: Spannungsfelder und Herausforderungen in der Programmplanung. / Nagel, Michael.
In: Magazin erwachsenenbildung.at, Vol. 2023, No. 49, 2023.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Syntagma – Ein Grammatik-Abenteuer. / Politt, Katja Christina; Herbold, Martha; Holbein, Anna et al.
2023.

Research output: Other contributionOther publicationEducation

Gestufte digitale Lernhilfen als Professionalisierungskonzept für inklusiven Naturwissenschaftsunterricht. / Schilling, Navina; Goltz, Jonas; Koisser, Sebastian et al.
In: Qualifizierung für Inklusion, Vol. 5, No. 2, 17.07.2023.

Research output: Contribution to journalArticleResearch

Critical Whiteness as a Professional Approach to Inclusive Teaching in Teacher Education. / Schröter-Brickwedde, Anne Sophie; Konz, Britta.
Building Inclusive Education in K-12 Classrooms and Higher Education: Theories and Principles. ed. / Kiyoji Koreeda; Masayoshi Tsuge; Shigeru Ikuta; Elizabeth Minchin Dalton; Linda Plantin Ewe. IGI Global, 2023. p. 182-195.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Identifying Feedback Types to Augment Feedback Comment Generation. / Stahl, Maja; Wachsmuth, Henning.
Proceedings of the 16th International Natural Language Generation Conference: Generation Challenges. 2023. p. 31-36.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

Inklusives Unterstützungsprofil Sprache und Kommunikation in den Bereichen Sprachförderung, Lernumgebung, Lehrkraftsprache, Kommunikation und Intersubjektivität. / Stitzinger, Ulrich.
2023. Abstract from 25. Kongress der Österreichischen Gesellschaft für Sprachheilpädagogik in Kooperation mit der KPH Wien/Krems, Bad Ischl , Austria.

Research output: Contribution to conferenceAbstractTransfer