Publikationen

Nachhaltigkeitsziel 10 - Weniger Ungleichheiten

Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 131

2025


Urban poverty in Saudi Arabia. / Al Lily, Miriam; Waibel, Hermann.
in: Middle East Development Journal, Jahrgang 17, Nr. 1, 2025, S. 102-128.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Socio-demographic disparities of heat exposure in affluent, aging, and diverse Swiss society. / Chang, Yuyang; Manoli, Gabriele; Ghazoul, Jaboury et al.
in: Sustainable cities and society, Jahrgang 132, 106813, 15.09.2025.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Urban resilience in the context of climate change: transition scenarios for urban informality and sea level rise in Guayaquil, Ecuador. / Corral, Christian.
Hannover: TIB Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften Universitätsbibliothek, 2025. 533 S.

Publikation: Qualifikations-/StudienabschlussarbeitDissertation

Handbook on Gender and Security. / Dalmer, Natalia (Herausgeber*in); Joachim, Jutta (Herausgeber*in); Kronsell, Annica (Herausgeber*in).
Cheltenham: Edward Elgar Publishing Ltd., 2025. 452 S. (International Handbooks on Gender).

Publikation: Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandMonografieForschung

A collaborative path to sustainability: managing cross-sector collaborations to solve social and ecological challenges. / Grewe-Salfeld, Marit Christine Elisabeth.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2025. 175 S.

Publikation: Qualifikations-/StudienabschlussarbeitDissertation

Scratching beneath the surface: refugees’ lived experiences in Ethiopia. / Hagos, Samuel Zewdie.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2025. 185 S.

Publikation: Qualifikations-/StudienabschlussarbeitDissertation

Employer discrimination in Bulgaria: How organizational context shapes ethnic preferences. / Imdorf, Christian; Stoilova, Rumiana; Pohlig, Matthias et al.
Mit Wissenschaft über Wissenschaft hinaus: Schlaglichter auf die Soziologie Albert Scherrs. Hrsg. / Helen Breit; Claudia Himmelsbach; Rebecca Hofmann; Uwe H. Bittlingmayer; Jürgen Gerdes. Wiesbaden: Springer VS Wiesbaden, 2025. S. 251-271 (Bildung und Gesellschaft).

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

International Perspectives on Vocational Schools as Pathways to Higher Education. / Imdorf, Christian; Schuchart, Claudia; Bernhard, Nadine.
in: Social Inclusion, Jahrgang 13, 11391, 28.10.2025, S. 1-9.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftEditorial in FachzeitschriftForschung

Agenda setting in the United Nations. / Joachim, Jutta; Dalmer, Natalia.
Handbook of Public Policy Agenda Setting. Hrsg. / Nikolaos Zahariadis; Kristin Taylor. 2. Aufl. Edward Elgar Publishing Ltd., 2025. S. 348-361.

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschung

Applying biotechnology for advanced frugal innovation for prosperity in the 21st century. / Liefner, Ingo; Worbs, Leon; Barnikol, Julian et al.
in: TECHNOVATION, Jahrgang 146, 103275, 08.2025.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Von der Allgemeinen Sonder- bzw. Rehabilitationspädagogik zu einer kritischen Pädagogik der Nicht_Behinderung. / Lindmeier, Bettina; Lindmeier, Christian.
in: Sonderpädagogische Förderung heute, Jahrgang 70, Nr. 2, 2025, S. 218.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Wie inklusiv sind deutsche Hochschulen? Strukturelle Rahmenbedingungen und Entwicklungspotenziale (nicht nur) für autistische Studierende. / Lindmeier, Bettina; Lindmeier, Christian; Meyer, Dorothee.
Autistische Menschen in Studium und Hochschule. Hrsg. / Christian Lindmeier; M. Richter; C. Schipp. Band 4 Kohlhammer, 2025. S. 67-81.

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

Contesting liberal-colonial citizenship: the planetary model of citizenship and the struggle for the ‘right to shelter’. / Peeck-Ho, Catharina; Bös, Mathias.
in: Frontiers in Sociology, Jahrgang 10, 1520611, 09.07.2025.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Pathways to higher education for vocationally qualified students. The case of Norway. / Schmees, Johannes K.; Smeplass, Eli; Skålholt, Asgeir et al.
in: Nordic Journal of Studies in Educational Policy, Jahrgang 10, Nr. 1, 2025, S. 93-106.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Smart Mobility und soziale Exklusion aus der Perspektive von Jugendlichen. / van Hove, Tomke Josephin; Koch, Jonas Salim; Meyer, Christiane.
in: Zeitschrift für Geographiedidaktik (online), Jahrgang 2025, Nr. 53, 09.04.2025, S. 33-47.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Beyond the statutes: inequality in the access to boards of directors in eighteenth-century Portuguese joint-stock companies. / Vasconcelos, Angelica.
in: Accounting History Review, Jahrgang 35, Nr. 2, 14.05.2025, S. 205-227.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Inclusive Citizenship Education in Germany, Austria and Australia: A Comparative Analysis. / Wolf, Christoph; Straub, Sarah; Lange, Dirk.
Inclusive Citizenship: Interdisziplinäre Perspektiven auf Bürgerschaft und politische Bildung. Hrsg. / Steve Kenner; Malte Kleinschmidt; Dirk Lange; Frank Reichert; Christiane Schröder. Springer Verlag, 2025. (Citizenship. Studien zur politischen Bildung).

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschung


2024


Rural development policies in Southeast Asia: impacts on household livelihoods, welfare and rural transformation. / Do, Manh Hung.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2024. 58 S.

Publikation: Qualifikations-/StudienabschlussarbeitDissertation

The social stratification of internal migration and daily mobility during the COVID-19 pandemic. / Elejalde, Erick; Ferres, Leo; Navarro, Victor et al.
in: Scientific reports, Jahrgang 14, 12140, 27.05.2024.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Extending the understanding of gendered career choices in STEM: A culture-rooted theoretical model. / Gewinner, Irina; Bauer, Victoria A.; Osterburg, Mara.
Theory and Method in Higher Education Research. Band 10 Emerald Group Publishing Ltd., 2024. S. 57-76.

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review


Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 131