Consumer culture

Literature review

verfasst von
Klaus Peter Wiedmann, Nadine Hennigs, Stefan Behrens, Carmen R. Santos, Ana R. Pertejo, Inés Kuster, Stéphane Ganassali, Jean Moscarola, Daniele Dalli, Pirjo Laaksonen, Darach Turley, Alexandra Kenyon, Matteo Corciolani
Abstract

The debate on standardization versus adaptation is everywhere apparent and addresses the question whether and to what extent consumer behaviour differs between countries. While some studies confirm the assumption of one single pan-European market, another stream of research emphasizes that European countries continue to possess predominantly distinct market identities and favour multi-regional strategies. Thus, in the tension between worldwide standardization, national customization, and hybrid approaches such as –glocalization, — the aim of this chapter is to shed light on the importance of cultural differences and similarities in international marketing.

Organisationseinheit(en)
Institut für Marketing und Management
Externe Organisation(en)
Universidad de Leon
Universitat de Valencia
Universite de Savoie
University of Pisa
University of Vaasa
Dublin City University
Leeds Beckett University
Typ
Beitrag in Buch/Sammelwerk
Seiten
133-153
Anzahl der Seiten
21
Publikationsdatum
01.01.2014
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Volkswirtschaftslehre, Ökonometrie und Finanzen (insg.), Betriebswirtschaft, Management und Rechnungswesen (insg.)
Ziele für nachhaltige Entwicklung
SDG 12 – Verantwortungsvoller Konsum und Produktion
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.4018/978-1-4666-7357-1_ch007 (Zugang: Geschlossen)