Inklusive Bildung

Zum Stand der Umsetzung des Art. 24 der UN-Konvention über die Rechte von Menschen mit Behinderungen

verfasst von
Rolf Werning, Sören Thoms
Abstract

The following article presents the current state of the German implementation of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities in the field of education, focused on the school. In the convention, an inclusive education system is demanded. For this reason, this demand is viewed upon precisely and a basic understanding of inclusion (in school) should be found. The implementation in the other areas of the education system is illuminated in short highlights. Finally, current and future challenges of implementing an inclusive education system are presented.

Organisationseinheit(en)
Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover
Typ
Artikel
Journal
Sozialer Fortschritt
Band
64
Seiten
254-259
Anzahl der Seiten
6
ISSN
0038-609X
Publikationsdatum
2015
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Soziologie und Politikwissenschaften, Sozialwissenschaften (sonstige)
Ziele für nachhaltige Entwicklung
SDG 4 – Qualitativ hochwertige Bildung
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.3790/sfo.64.11.254 (Zugang: Geschlossen)