Developing a conceptual framework for comparing social value creation

verfasst von
Arne Kroeger, Christiana Weber
Abstract

The soaring popularity of business practices in the social sector has elicited numerous calls from academics and practitioners to adopt appropriate methodologies to quantify and compare social value creation. Contributing scholars consider it a great if not impossible challenge to compare social value creation of different, unrelated heterogonous interventions. We help bridge this research gap by developing a conceptual framework that allows us to compare the effectiveness of social interventions serving the different needs of different treatment groups in different socioeconomic and institutional contexts. We do so by bringing insights from both the literature on subjective well-being and the literature on organizational effectiveness theory into not-for-profit and social entrepreneurship research, as well as into the literature on program evaluation.

Organisationseinheit(en)
Institut für Personal und Organizational Behavior
Institut für Strategische Unternehmensführung und Organisation
Typ
Artikel
Journal
Academy of Management Review
Band
39
Seiten
513-540
Anzahl der Seiten
28
ISSN
0363-7425
Publikationsdatum
08.10.2014
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Betriebswirtschaft, Management und Rechnungswesen (insg.), Strategie und Management, Technologie- und Innovationsmanagement
Ziele für nachhaltige Entwicklung
SDG 8 – Anständige Arbeitsbedingungen und wirtschaftliches Wachstum
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.5465/amr.2012.0344 (Zugang: Geschlossen)