Publikationen

Nachhaltigkeitsziel 5 - Geschlechtergleichheit

Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 41

2024


The Impact of Party Quotas on Women’s Political Ambition. / Springer, Frederik; Klein, Markus; Lüdecke, Yvonne.
in: Journal of Women, Politics and Policy, Jahrgang 45, Nr. 2, 2024, S. 213-229.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Care-ful data studies: or, what do we see, when we look at datafied societies through the lens of care? / Zakharova, Irina; Jarke, Juliane.
in: Information, Communication & Society, 2024, S. 1-14.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschung


2023


What drives solo and team startups at European universities? The interactive role of entrepreneurial climate, gender, and entrepreneurship course participation. / Bergmann, Heiko; Hundt, Christian; Obschonka, Martin et al.
in: Studies in higher education, 03.10.2023.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

The Gender Gap in Civil State Decorations: A Comparative Study of the Baltic States, 1994–2020. / Köker, Philipp; Weiher, Nele; Schollmeyer, Anja.
in: Politics & Gender, 04.12.2023.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Legacies of Leadership: Assessing Angela Merkel’s Role in Foreign Relations and the European Union through a Gender-Sensitive Lens. / Lemke, Christiane.
in: German Politics and Society, Jahrgang 41, Nr. 4, 01.12.2023, S. 18-38.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Female leadership, internet use, and performance of agricultural cooperatives in Vietnam. / Nguyen, Trung Thanh; Do, Manh Hung; Rahut, Dil B. et al.
in: Annals of Public and Cooperative Economics, Jahrgang 94, Nr. 3, 06.08.2023, S. 877-903.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review


2022


Seydlitz Erdkunde 2: Aktuelle Ausgabe für Gymnasien in Rheinland-Pfalz. / Eberth, Andreas; Faber, Nicole; Hansen, Jessica et al.
Braunschweig: Westermann, 2022. 352 S.

Publikation: Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandLehrbuchLehre

TIB-VA at SemEval-2022 Task 5: A Multimodal Architecture for the Detection and Classification of Misogynous Memes. / Hakimov, Sherzod; Cheema, Gullal S.; Ewerth, Ralph.
SemEval 2022 - 16th International Workshop on Semantic Evaluation, Proceedings of the Workshop. Hrsg. / Guy Emerson; Natalie Schluter; Gabriel Stanovsky; Ritesh Kumar; Alexis Palmer; Nathan Schneider; Siddharth Singh; Shyam Ratan. Association for Computational Linguistics (ACL), 2022. S. 756-760 (SemEval 2022 - 16th International Workshop on Semantic Evaluation, Proceedings of the Workshop).

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschungPeer-Review

Die Sustainable Development Goals aus der Perspektive Jugendlicher im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung: ein Forschungsdesign. / Heilen, Lydia; Meyer, Christiane; Eberth, Andreas.
Bildung für nachhaltige Entwicklung: Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz. Hrsg. / Andreas Eberth; Antje Goller; Julia Günther; Melissa Hanke; Verena Holz; Alexandria Krug; Katarina Rončević ; Mandy Singer-Brodowski. Leverkusen: Barbara Budrich Leverkusen, 2022. S. 235-250 („Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)).

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

To Prefer or to Choose? Generating Agency and Power Counterfactuals Jointly for Gender Bias Mitigation. / Stahl, Maja; Spliethöver, Maximilian; Wachsmuth, Henning.
Proceedings of the Fifth Workshop on Natural Language Processing and Computational Social Science. Abu Dhabi, United Arab Emirates: Association for Computational Linguistics (ACL), 2022. S. 39-51 (NLPCSS 2022 - 5th Workshop on Natural Language Processing and Computational Social Science ,NLP+CSS, Held at the 2022 Conference on Empirical Methods in Natural Language Processing, EMNLP 2022).

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschungPeer-Review


2021


The development of gendered occupational aspirations across adolescence: examining the role of different types of upper-secondary education. / Basler, Ariane; Kriesi, Irene; Imdorf, Christian.
in: Longitudinal and Life Course Studies, Jahrgang 12, Nr. 2, 2021, S. 173-199.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Financial literacy: Thai middle-class women do not lag behind. / Grohmann, Antonia; Hübler, Olaf; Kouwenberg, Roy et al.
in: Journal of Behavioral and Experimental Finance, Jahrgang 31, 100537, 09.2021.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Frauen in Führungspositionen: Chancen und Risiken durch die COVID-19-Pandemie. / Gulden, Vivien Sophie; Thomsen, Stephan L.
in: Wirtschaftsdienst, Jahrgang 101, Nr. 4, 04.2021, S. 305-310.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

From Educational Decisions to Labour Market Consequences: Understanding the Interrelation between Sex Segregation and Gender Specific Educational and Employment Trajectories. / Hägglund, Anna Erika.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2021. 126 S.

Publikation: Qualifikations-/StudienabschlussarbeitDissertation

On the malleability of gender attitudes: Evidence from implicit and explicit measures in Tunisia. / Nillesen, Eleonora; Grimm, Michael; Goedhuys, Micheline et al.
in: World Development, Jahrgang 138, 105263, 02.2021.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review


2020


Gender Discrimination in the Hiring of Skilled Professionals in Two Male-Dominated Occupational Fields: A Factorial Survey Experiment with Real-World Vacancies and Recruiters in Four European Countries. / Bertogg, Ariane; Imdorf, Christian; Hyggen, Christer et al.
in: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, Jahrgang 72, 09.2020, S. 261-289.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

A Bibliometric Approach for Detecting the Gender Gap in Computer Science. / Mattauch, Sandra; Lohmann, Katja; Hannig, Frank et al.
in: Communications of the ACM, Jahrgang 63, Nr. 5, 04.2020, S. 74-80.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschung

Gender attitudes in the Arab region – The role of framing and priming effects. / Reitmann, Ann Kristin; Goedhuys, Micheline; Grimm, Michael et al.
in: Journal of Economic Psychology, Jahrgang 80, 102288, 10.2020.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review


2019


Belonging uncertainty as predictor of dropout intentions among first-semester students of the computer sciences. / Höhne, Elisabeth; Zander, Lysann.
in: Zeitschrift fur Erziehungswissenschaft, Jahrgang 22, Nr. 5, 10.2019, S. 1099-1119.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Gender segregation in education. / Kriesi, Irene; Imdorf, Christian.
Research Handbook on the Sociology of Education. Hrsg. / Rolf Becker. Cheltenham: Edward Elgar Publishing Ltd., 2019. S. 193-212 (Research Handbooks in Sociology).

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review